Wykonanie plakatu: „Chronimy naszą Ziemię” w związku ze Światowym Dniem Ziemi. Przygotowania do Święta Unii Europejskiej – nauka nazw państw leżących w Europie, malowanie ich flag. Rozmowy w kręgu o symbolice kolorów na flagach. Tworzenie z origami polskiego godła, rozmowy o symbolach narodowych. Nauka wiersza „Powiewa flaga”. Malowanie syrenki warszawskiej. Praca z mapą Polski- utrwalanie wiedzy o geografii kraju. Matematyka: gra w bank-przeliczanie dziesiątkami do stu, setkami do tysiąca… Czytaj całość


Poznawanie zwyczajów i tradycji wielkanocnych. Zapoznanie dzieci z symbolami Świąt Wielkanocnych. Malowanie jajek, wycinanie króliczków i kurczaczków. Praca z „wężem sumującym”- dopełnianie do dziesięciu (doskonalenie liczenia).… Czytaj całość


Świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Książki, rozmawialiśmy o naszych ulubionych książkach. Czytaliśmy i oglądaliśmy książki przyrodnicze, dzieci poznały różne rodzaje biedronek. Dowiedziały się, jak należy korzystać z książek i wykonały zakładkę z frędzlami. W tym tygodniu dzieci poznały też różne ziarna i badały właściwości mąki pszennej, jaglanej i gryczanej. W związku ze zbliżającymi się świętami dzieci założyły hodowlę owsa i rzeżuchy, wykonały też piękne palemki wielkanocne. Podczas spaceru… Czytaj całość


Opisywanie owoców i warzyw. Zabawy w kręgu: jaki to owoc? Samodzielne formułowanie zagadek przez dzieci. Ćwiczenia w wyszukiwaniu różnic na obrazkach. Przeliczanie do 15 na perłach. Pieczenie gofrów. Eksperymenty z kwasem i zasadą – efekt wulkanu.… Czytaj całość


Poznanie cyklu rozwojowego żaby. Wzbogacenie słownictwa związanego z budową żaby. Rozmowy o płazach bezogonowych i ich związku z wodą.Czym żaba różni się od ropuchy? Wyklejanie żaby metodą płaskiego origami.Eksperymenty z wodą: barwienie wody, mieszanie kolorów. Prace badawcze: co tonie, a co pływa w wodzie?… Czytaj całość


Słuchanie wierszy J. Brzechwy „Samochwała” i „Zapałka”, prezentowanie swoich mocnych stron przed grupą. Poznawanie różnych gatunków owadów i pająków. Tworzenie książeczek z wybranymi owadami. Praca plastyczna: pająk w sieci. Zasianie fasolki i doglądanie hodowli cebuli. Dobieranie w pary słów rymujących się. Liczenie sylab w wyrazach, wysłuchiwanie głoski [ż] w wyrazach: żaba, żuk, żonkil.… Czytaj całość


Założenie hodowli cebulek. Poszerzenie słownika dzieci o nazwy cebulowych kwiatów wiosennych. Praca plastyczna – „żółte tulipany w wazonie”. „Z wiosną dzieci rosną” – ćwiczenia w posługiwaniu się miarką, mierzenie wzrostu dzieci. Stosowanie pojęć wyższy – niższy. Zakończenie projektu plastycznego: „Planety Układu Słonecznego”.… Czytaj całość


Zabawa karnawałowa, prezentowanie strojów i masek. „Marcowy garnek” – rozmowy na temat nazwy miesiąca i przysłowia „w marcu jak w garncu”. Rozbudzanie zainteresowań zmianami w przyrodzie związanymi z porą roku oraz zjawiskami atmosferycznymi. Nauka wiersza Wandy Grodzieńskiej: „Chory kotek”( Wyszedł kotek na deszczyk,/Dostał kaszlu i dreszczy…). Rozmowy o potrzebie ubierania się stosownie do pory roku i pogody. Wysłuchiwanie głoski [w]w nagłosie i śródgłosie.… Czytaj całość


Rozmowy o dinozaurach: czym się wyróżniały, jaką miały budowę i dlaczego, co jadły i gdzie mieszkały? Rozróżnianie dinozaurów roślinożernych i mięsożernych. Układanie szkieletu dinozaura z białych słomek. Oglądanie ilustracji przedstawiających prehistoryczny las. Eksperymenty z węglem. Skąd się wziął węgiel i do czego dziś służy? Nauka piosenki ”Lot w kosmos”.… Czytaj całość


Pieczenie ciastek w kształcie serc i ozdabianie lukrem. Zabawa karnawałowa. Prezentowanie strojów i masek, zapraszanie do tańca. Nauka piosenki „Lot w kosmos”. Wycinanie nożyczkami, naklejanie – doskonalenie zdolności manualnych. Malowanie farbami planet Układu Słonecznego i rozmowy o właściwościach planet. Przeliczanie zbiorów do 10, praca z dużymi i małymi belkami, zapisywanie liczb i liter na tablicy. Dzielenie na sylaby wyrazów: ra-kie-ta, la-ta-wiec, ba-lon, sa-mo-lot. Nauka wiersza „Złapał katar Katarzynę”.… Czytaj całość